Ο νους χώρος δράσης


Το υπαρξιακό ον «υπάρχει» κβαντικά, το δομημένο εγώ «υπάρχει» σχετικά.
Ποτέ δε γίνεται κατορθωτό να συνειδοποιηθούν ταυτόχρονα το ένα και το άλλο, παρά μόνο στη διάρκεια του εσωτερικού διαλόγου ο οποίος διακόπτεται αυτόματα μόλις σχηματισθεί το ερώτημα ποιος ρωτά και ποιος απαντά. Μόλις συνειδητά γίνεται αντιληπτή η ύπαρξη, παίρνει την οργανωμένη μορφή του εγώ. Αντίθετα, όσο κυριαρχεί η αντίληψη ενός υπαρκτού εγώ, η ύπαρξη, ενώ είναι παρούσα και εν δράσει, δε γίνεται αντιληπτή σαν τέτοια. Η λύση των προβλημάτων του βίου και της ζωής, σα μηχανισμός, είναι διαφορετική για τη χαοτική ύπαρξη από ότι για το δομημένο και γνωστικό εγώ. Η χαοτική δραστηριότητα στο νου γίνεται αντιληπτή ως υπάρχω – δρω ενώ η σχετική του λογικού και της γνώσης γίνεται αντιληπτή σαν είμαι – σκέπτομαι.